Filmy - zamyšlení a recenze

Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a online

Závan smrti [2007]

Amras (») | 20. 1. | přečteno: 23× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/wind-chill.jpgU některých filmů mi po zhlédnutí trvá poměrně dlouho, než je celkově ohodnotím. Jiné mají pro mě jasno již od prvních minut. No a pak jsou tu takové, u kterých na konci tak nějak vím hodnocení, ale pak o daném snímku začnu přemýšlet a mnohdy i prvotní názor změním. A podobné to právě bylo při sledování dalšího vánočního hororu Závan smrti. Ale tentokrát jsem po promyšlení dal původní, lehce nadprůměrné hodnocení. číst dál

Satan [2006]

Amras (») | 12. 1. | přečteno: 47× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/affichesheitan.jpgMusím říct, že hned od prvních minut snímku jsem si pomyslel, že to nebude stát za nic. Možná tím, že prostředí klubu mi je v podstatě cizí. Pak nesmyslné přeražení nosu, ale to k tomu očividně patří, ne? Nápad jet ke kamarádce do domu na venkově? Co může být lepšího? První setkání s Josephem je skvělé a zároveň i komicky znepokující (dojení koz). Poté již partička dorazí do dané vesnice. Obyvatelé jsou "typičtí vidláci". Kamarádi se přirozeně začnou v domě chovat jako doma... číst dál

Red Christmas [2016]

Amras (») | 8. 1. | přečteno: 59× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/red-christmas.jpgBizarní filmy můžou být unikátními skvosty či naprostými propadáky. Horůrek Red Christmas je něco mezi. Prostředí je poměrně příjemné - na Vánoce se sejde rodina v rodném domě takřka v pustině. Členové domácnosti se změnili a nefunguje to tak dobře jako před lety. Klid však ještě naruší neznámý návštěvník v kápi, kterého dobrosrdečná matka pozve dovnitř. Tolik asi k úvodu. číst dál

Better Watch Out [2016]

Amras (») | 4. 1. | přečteno: 45× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/v1-btsxmju5mjqxnztqoze3otiwozeymda7mjawmdsyota5.jpgTipů na vánočně laděné horory mám tady na blogu již poměrně mnoho, ale většinu jsem osobně ještě neviděl. Proto jsem se rozhodl, že postupně si budu tyto filmy odškrtávat. Na Better Watch Out jsem se již dlouho těšil. Odkládal jsem to. Ale neměl jsem vlastně důvod. číst dál

matka! [2017]

Amras (») | 17. 12. 2018 | přečteno: 84× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/stazeny-soubor.jpegRežisér Darren Aronofsky si mě získal spektakularním a pro mě jednoznačně nejlepším a jedním z nejoblíbenějších filmů všech dob Requiem za sen. Líbí se mi u něj, že dovede naprosto precizně vystihnout psychologii postav (viz další jeho skvělý počin Černá labuť). Jenže potom jsem uviděl Pí. Ten film je pro mě naprosto neuchopitelný a přiznám se, že příliš složitý a nepochopil jsem ho. A navíc po aktuálně zhlédnutém snímku matka! jsem Aronofskeho  začal přirovnávat k tvorbě Davida Lynche. číst dál

Ouija: Zrození zla [2016]

Amras (») | 11. 9. 2018 | přečteno: 199× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5bmtk4ntcxntq5nf5bml5banbnxkftztgwntk5otu4ote-v1.jpgNepovažuji to přímo za prequel. Ale je pravda, že patří na přední místo. Líbí se mi, když je film zasazený trochu do retro stylu. Amerika 60. let? Idealní. Z počátku jsem si to podvědomě spojoval s předešlým filmem a hledal souvislosti, ale brzy jsem toho nechal. Je to v podstatě samostatný horor a jen mě mrzí, že jsem ho neviděl jako první, resp., že nebyl natočen dřív. číst dál

Ouija [2014]

Amras (») | 9. 8. 2018 | přečteno: 289× | komentáře: 0
stazeny-soubor.jpegKdyž jsem byl v roce 2014 v Anglii, na snímek Ouija bylo v televizi hodně ukázek. Říkal jsem si, že to možná bude dobré, i když vím, že mnohdy je trailer lepší než samotný film. Podvědomě jsem si název uložil do paměti s tím, že se na něj možná jednou kouknu. Čas plynul a já jsem na snímek téměř zcela zapomněl. Až nedávno mi psal kamarád, že by na něj rád znal můj názor. číst dál

Děsivé dědictví [2018]

Amras (») | 27. 7. 2018 | přečteno: 339× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/hereditary.jpgLetos to byl můj třetí horor viděný v kině. A hned ze začátku můžu říct - nejlepší nakonec. Nicméně, nebudu předbíhat. O snímku Hereditary jsem již nějakou dobu věděl. Sice jsem asi vůbec neviděl trailer (pokud ano, neuvědomuji si to), ale film jsem měl poznamenaný díky komentářům na csfd.cz. Horor je mi velmi blízký (jinak bych asi neměl tento blog, haha), ale zároveň mám rád i psychologické filmy. No a v tomto případě se mi spojilo obojí. Z úvodních titulků mi ani jedno jméno herců nic neříkalo. Začátek byl velmi slibný. Vždy se mi líbily různé modely a zmenšeniny reálných věcí či celých ... číst dál

Ice Cream Man [1995]

Amras (») | 24. 2. 2018 | přečteno: 546× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/ice-cream-man-film-images-1c743bf2-7f9c-44cc-b30f-789b3a24594.jpgHorory z osmdesátek jsou prostě fajn. Mám teď ovšem na mysli béčkovou kategorii. Jasně, některé jsou fakt hrozné a člověk se baví jednoduchými (a levnými) efekty. Mnohdy je to spojené s komediálními prvky, i když ne vždy to tak tvůrci původně plánovali. Pak jsou tu na druhou stranu takové filmy, které by si zasloužily lepší hodnocení. Důležitý je příběh, herci, kteří se charakterově i vzhledově k dané postavě hodí, a celkové prostředí. Pokud to vše snímek (ač béčkový) splňuje, bude myslím i tak poměrně úspěšný. To jenom tak k úvodu. číst dál

Annabelle 2: Zrození zla [2017]

Amras (») | 24. 8. 2017 | přečteno: 451× | komentáře: 1, poslední: 24. 8. 2017
filmy-zamysleni/annabelle-2.jpgOznámení o pokračování snímku Annabelle mě nechávalo vcelku chladným. První Annabell mě vůbec nezaujala a tak jsem byl přesvědčený, že se na její druhý díl nekouknu. Navíc obecně (dle mého názoru, ale kromě jistých výjimek samozřejmě) nejsou pokračování na takové úrovni jako první film. No dobře, s tímto názorem se ztotožňuji i v tomto případě ačkoli v úplně diametrálně odlišné pozici - druhý film předčil film první. číst dál

Hrůza v Connecticutu 2: Duch Georgie [2013]

Amras (») | 10. 7. 2017 | přečteno: 1306× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/haunting-in-connecticut-two-ghosts-of-georgia.jpgV poslední době jsem horory zanedbával, protože jsem měl jiné povinnosti. Zjistil jsem ale jak mi chybí, a tak jsem se - k těm filmovým - opět vrátil. Mám rád takřka veškeré žánry hororů, ale na duchy jsem se (vědomě) příliš nezaměřoval. Musím samozřejmě počítat mé velmi oblíbené série Insidious a Conjuring. číst dál