Filmy - zamyšlení a recenze

Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a online

TO Kapitola 2 [2019]

Amras (») | 13. 9. | přečteno: 61× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5bytjlnjlkztktnjewos00nzi5ltlkndatzmewzdfmymm2mju2xkeyxkfqcgdeqxvynjg2njqwmdq-v1.jpgPro mě jednoznačně nejočekávanější horor tohoto roku. Letos jsem viděl už dost dobrých filmů, ale na TO jsem se těšil velmi, možná i nejvíc. Netajím se, že zbožňuji Stephena Kinga. Pro mě to bude vždycky nejlepší pan spisovatel. Vlastně díky němu jsem v podstatě začal psát vlastní hororové povídky. King za svou neustále trvající kariéru stvořil nespočet výrazných charakterů. Každý si najde svého oblíbence. Přesto si myslím, že Pennywise bude tak nejznámější. Je úžasné, jak má TO komplexní děj. Proto samotné převedení do filmové verze je samo o sobě úžasné. Líbila se mi televizní minisérie z roku 1990. Proto jsem byl velmi zvědavý, když jsem se dozvěděl, že se chystá nová adaptace. A jakmile jsem dva roky zpátky v kině viděl zcela nového Pennywise v podání Billa Skarsgårda, byl jsem uchvácen. Režisér Andy Muschietti je talentovaný a bylo hned znát, že si Kingovu předlohu užil. Co na tom, že je to časově posunuté do současnosti? Super provedení. číst dál

Krvavá nevěsta [2019]

Amras (») | 31. 8. | přečteno: 67× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5byzbkmzaymdutztfkzs00owuyltgwm2itngi3mtq5nza3ntvkxkeyxkfqcgdeqxvymtkxnjuynq-v1-ux182-cr0-0-182-268-al.jpgDobrá psychárna. Původně jsem na to do kina nechtěl jít, ale vůbec toho nelituju. Byla to zábava a na konci totální mind-blowing. A to doslova. Myslím si, že každá rodina má nějaké své tajemství. Či přímo vskutku úchylku. Ani bych se nedivil, kdyby se někde ve světě našla podobná jako z tohoto horůrku. Nejsem příliš zastáncem hororové komedie, ale musím říct, že tady se některé vtipné scény povedly. Ale přesto mě film držel v napětí. Úvod je lehce pomalejší, ale zároveň tak akorát. Tvůrci očividně chtěli ukázat rozdíly ve společenských vrstvách. Čím bohatší, tím šílenější. Horor opět nesází... číst dál

Vzpoura strojů [1986]

Amras (») | 26. 8. | přečteno: 80× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5byzuwowqxnjatmzu4mc00m2iwlweynzgtngrlmje4y2vlythixkeyxkfqcgdeqxvymtqxnzmzndi-v1-ux182-cr0-0-182-268-al.jpgO mém oblíbeném Stephenu Kingovi jsem věděl, že je autor několika filmových scénářů. Ale dlouho jsem netušil, že jeden svůj námět i sám režíroval. Ačkoli není příliš dobře hodnocený, já se dobře bavil. Na soundtracku se navíc podíleli australští elektrikáři  AC/DC. Už jen úvodní scéna s hromadnou nehodou na dálnici se povedla a to tak, že velmi. Díky tomu jsem tušil, že celkově budu mít z filmu dobrý pocit a užiju si ho. Přitom příběh je celkem jednoduchý. Ale parádně natočený. Ano, je to trošku sci-fi, ale na druhou stranu by se to klidně mohlo stát i ve skutečnosti. Už od seriálu Knight R... číst dál

American Mary [2012]

Amras (») | 24. 8. | přečteno: 84× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5bymjjytizmtytnwi2nc00mdawlwfmzdgtnjy3zwvimdlkngi1xkeyxkfqcgdeqxvymja0mzywmdy-v1-uy268-cr3-0-182-268-al.jpgPro mě takový mišmaš. Zamyšlení píšu až asi po pěti dnech po zhlédnutí a stále mám takové rozpolcené pocity. Zajímavé, ale rozhodně mi to jednou stačilo. O duu Soska Sisters jsem nějakou dobu slyšel, ale dosud jsem od nich nic neviděl. V podstatě úplnou náhodou jsem si přidal tento snímek na seznam. Nevadí mi filmy o pomstě, protože jsou mnohdy zajímavé a o to více, když se jedná o horor. Zpočátku mi tento snímek vzdáleně připomněl I spit on your grave. Jenže pak se to začne ubírat poněkud bláznivým směrem. Mary se pomstí na svém profesorovi, což dává smysl. Stále ale touží být tím nejlepší... číst dál

Noční můry z temnot [2019]

Amras (») | 10. 8. | přečteno: 99× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/scary-stories-poster-1-1200-1780-81-s.jpegPecka! Nedávno jsem začal chodit na některé hororové premiéry do kin. Tam je to vždycky zcela jiný zážitek. Tentokrát to padlo na nový počin André Øvredala s producentskou pomocí fantastického Guillerma del Tora. O Scary stories to tell in the Dark jsem věděl delší dobu a prostě jsem se nemohl dočkat, až to uvidím na vlastní oči. Ohromilo mě to a okamžitě to řadím mezi letošní nejlepší horory. Neotřelý námět, který mě okamžitě vtáhnul a nepustil. Po celou dobu. Žádná scéna tam prostě nebyla navíc a žádná hluchá místa jsem nenašel (upřímně, po pár minutách jsem je již nehledal a soustředil s... číst dál

Slunovrat [2019]

Amras (») | 4. 8. | přečteno: 113× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/images_2.jpgTěžko uchopitelný film. Ale zároveň perfektní. Co také čekat od geniálního režiséra Ari Astera? Jeho přechozí snímek Hereditary jen ukazuje, kam se moderní horor může posunout. Není nutné mít hafo zombies, duchů, upírů a jiných typických strašáků. Stejně jako třeba v případě hororu Us od Jordana Peela, je to hlavně o psychologii. Aster je skvělý hlavně v tom, že jeho filmy prostě dělí diváky na tva tábory. Jedni ho milují a další se i po čtvrt hodině nudí a (když to vydrží) na konci absolutně nechápou, o čem to celé vlastně bylo. Mně osobně se líbí filmy s pomalejším dějem. A speciálně, když to začne zcela nevinně a postupně se to vyvrbí v děsivý snímek. Stejné to bylo i v tomto případě. O Slunovratu jsem si toho předtím moc nezjišťoval. Stačilo mi, že za tím stojí daný režisér. Sympatické bylo i vybrané herecké obsazení. Netuším, na kolik je to založené na pravdě, ale určitě se někde takto podobně slaví různé části roku. Děsivá je právě ta menší komunita lidí. A ještě podivnější pro partu mladých Američanů, kteří nikdy v Evropě nebyli. Jenže chování místních je přinejmenším podivné. Zvláštní tance a rituály na oslavu slunovratu. Zároveň skvělý podklad pro seminární práci. Vše je relativně v pohodě. Dokud dva nejstarší členové nespáchají rituální sebevraždu. To mladí nedokážou strávit a pochopit. Jenže neodjedou (resp. nemůžou)... číst dál

Dětská hra [2019]

Amras (») | 29. 7. | přečteno: 111× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/e61aa31b40aca73a48745fa499cab238.jpgJsem rád, že jsem film viděl v kině. Umocnilo to ještě můj zážitek, ale i tak jsem byl potěšen. Věděl jsem, že to s původní sérií nebude mít nic společného. Proto hned ze začátku jsem si řekl, že nebudu vůbec srovnávat. A vskutku ani jsem nemusel. Příběh je současný, až děsivě skutečný. Dnešní děti (a nejen děti) jsou závislé na moderních technologiích. Proto výrobci hraček vymýšlí věci, které se dají propojit se smartphony. Andy po hitu v podobě chytré panenky Buddi netouží. Ale stejně ho díky mámě dostane. Hračka je sice trochu rozbitá, ale jinak nejlepší kamarád. Řekl bych, že Andy mu sv... číst dál

Pátek třináctého [1980]

Amras (») | 23. 6. | přečteno: 112× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5bnwmxytyzywqtngzmny00mtg5ltk1n2mtnzq5njqxyjq5ntjhxkeyxkfqcgdeqxvymtqxnzmzndi-v1-uy1200-cr86-0-630-1200-al.jpgJe až s podivem, že ačkoli miluji horory nade vše, neviděl jsem (až dosud) tuto klasiku - pokud ovšem nepočítám nějaký remake. Pátek třináctého jednoznačně patří mezi kultovní filmy, které dopomohly dotvořit podstatu hororového žánru. Po tomto snímku se rozmohla vlna různých slasherů. U tohoto prvního dílu série trochu váhám s hodnocením. Upřímně nemůžu na sto procent říct, že by mě úplně bezpředmětně zaujal. Scénář mi přišel takový nemastný, neslaný. Děj je poměrně jednoduchý, ale příliš toho nevysvětluje. Asi mě prostě zklamalo, že v tomto prvním snímku série nebyl Jason v typické hokejov... číst dál

Obchodník s hrůzou [1993]

Amras (») | 12. 6. | přečteno: 132× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5bodfjmziym2utzge5mi00odm3ltlhodqtodi3nmu0zdrim2rixkeyxkfqcgdeqxvymtqxnzmzndi-v1.jpgJelikož jsem nedávno četl Kingův román Nezbytné věci, byl jsem zvědavý na filmové zpracování. Adaptace jsou někdy horší, někdy lepší, ale stejně jsem toho názoru, že kniha je prostě kniha. Když je spisovatelské dílo skvěle napsáno (což konkrétně v případě Kinga je v podstatě vždy zárukou), při čtení pak knihu vnímám jako film. Lidská fantazie je úžasná. Z popisu se mi hezky zhmotní postavy a vlastně i jejich hlasy. Ale pokud je filmová verze zdařilá, i tak nějak podvědomě srovnávám knižní postavu s daným hercem. V tomto konkrétním případě chci zmínit úhlavního obchodníka Lelanda Gaunta. Byl... číst dál

La Llorona: Prokletá žena [2019]

Amras (») | 18. 4. | přečteno: 193× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5bmtkxodk1mtm3nl5bml5banbnxkftztgwnduxnzg0nzm-v1-ux182-cr0-0-182-268-al.jpgByla to moje první předpremiéra v kině. Až mě překvapilo, kolik do sálu nakonec dorazilo lidí. Myslím si, že se jedná o jeden z mála snímků, kde prakticky stejné scény z traileru se objevily i v samotném filmu. Když je v něčem zapleten James Wan (byť jen producentsky), vím, že se bude jednat a kvalitní podívanou. Měl jsem ale prostě pocit, že to je natočené spíše pro mainstreamové diváky. Horor staví na lekačkách, někdy bohužel příliš čekaných. O legendě o Plačící ženě jsem předtím vůbec neslyšel. Nápad na hororový snímek to je ale zajímavý. Myslím si, že když se děj odehrává pár desítek le... číst dál

Řbitov zviřátek [2019]

Amras (») | 17. 4. | přečteno: 168× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/pet-sematary-ver4-xlg.jpgOd předminulého týdne byl můj Twitter plný různých "podcastů", "recenzí" a "so far one of the best horror". Někdy se stane, že tady máme premiéru dřív než v Americe. Tentokrát Churche ale viděli dřív tam. Musím říct, že nejsem příliš velkým zastáncem remaků. Většinou to totiž je tak, že tvůrci nového zpracování vidí jen úspěch a peníze. Pravda, někdy i remake kvalitou překoná předešlý díl, či se mu přinejmenším velmi přiblíží. Jindy je to spíš na škodu. číst dál

My [2019]

Amras (») | 29. 3. | přečteno: 149× | komentáře: 1, poslední: 2. 4.
filmy-zamysleni/images2.jpgAno! První důkaz, že letošek bude skvělý hororový rok. Us jsem měl vyhlédnuté již dlouho. Na Twitteru delší dobu kolovaly různé teasery a ukázky, a tak jsem se těšil o to víc. Jordan Peele mě překvapil svým předešlým snímkem Get Out. To sice ode mně nedostalo nejvyšší hodnocení, ale musím říct, že Peele za scénář dostal zaslouženého Oscara. Nedám dopustit na klasické horory s démony či zombie. Ale v poslední době se do popředí dostávají psychologické snímky, které jsou rovněž děsivé a mnohdy i strašidelnější, než ty s příšerami. A Jordan Peele je vskutku mistr ve vykreslování charakterů. Myslíte, že je to možné? Že ve skutečnosti máme stín, jakési naše druhé já, co ale neprožívá radostné chvíle a předvytváří svět, ve kterém žijeme? Je tu odkaz na Bibli (Jeremiáš 11:11): "A proto tak praví Hospodin: Hle, přivedu na ně neštěstí, kterému nebudou moci utéci. Tehdy budou volat ke mně, ale já je nevyslyším." číst dál

Critters [1986]

Amras (») | 21. 3. | přečteno: 130× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/images.jpgDlouho jsem to odkládal, ale zároveň se i na to těšil. Ze synopse jsem pochopil, že to bude v podobném stylu jako fenomenální Gremlins. No, hned ze začátku musím říct, že jsem byl trochu zklamán. Z filmu jsem cítil, že tvůrci zkoušeli navázat na úspěch již zmíněných Gremlinů. Jako potvůrky se critters povedly. Líbil se mi způsob jejich přesunu v koulích. Ale i tak mi to příběhově přišlo takové fádní a občas se mi tam zdála hluchá místa. Stopáž je sice tak akorát, ale musím hodnotit celkový dojem. Jak jsem se již asi někdy předtím zmiňoval, nemám rád spojení hororová komedie. Viděl jsem pár,... číst dál

Putovala jsem se Zombií [1943]

Amras (») | 1. 3. | přečteno: 160× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/i-walked-with-a-zombie-1943-a-g-9338326-8363143.jpgStaré filmy mají svou vlastní atmosféru. Některé jsou lepší, jiné horší, ale pokud vás třeba i před více jak sedmdesáti lety vytvořený horor dokáže vyděsit nebo znepokojit, je to známka toho, že se jedná o dobrý snímek. Tentokrát to na mě příliš nezapůsobilo. Film jsem měl vyhlídnutý již delší dobu, ale poněkud jsem na něj zapomněl. Již z názvu je patrné, že se tady blíže seznámíme s pojmem zombie. Je nutné si uvědomit, že dneska je vnímáme zcela jinak - zásluhou fenomenálního George A. Romera a jeho kultovního hororu Noc oživlých mrtvol z roku 1968. Jenže dříve to vůbec nebyly rozkládající... číst dál

Všechno nejhorší 2 [2019]

Amras (») | 1. 3. | přečteno: 148× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/163049349-7f6408.jpgTentokrát píšu toto zamyšlení, když to mám nejvíc v paměti - rovnou cestou domů z kina (aspoň tedy úvodní část článku). Letošek bude opět dobrý rok na horory. Tím spíše, že mám již teď několik vybraných, které rozhodně chci vidět přímo v kině. Vždycky mě fascinovalo, jak film působí až magicky, když ho vidíte v sále na velkém plátně. A i když to třeba na konci ve výsledku může být totální katastrofa, takový ten úžasný pocit zůstává. Tak to aspoň mívám já. číst dál