Filmy - zamyšlení a recenze

Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a online

Pátek třináctého [1980]

Amras (») | 23. 6. | přečteno: 59× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5bnwmxytyzywqtngzmny00mtg5ltk1n2mtnzq5njqxyjq5ntjhxkeyxkfqcgdeqxvymtqxnzmzndi-v1-uy1200-cr86-0-630-1200-al.jpgJe až s podivem, že ačkoli miluji horory nade vše, neviděl jsem (až dosud) tuto klasiku - pokud ovšem nepočítám nějaký remake. Pátek třináctého jednoznačně patří mezi kultovní filmy, které dopomohly dotvořit podstatu hororového žánru. Po tomto snímku se rozmohla vlna různých slasherů. U tohoto prvního dílu série trochu váhám s hodnocením. Upřímně nemůžu na sto procent říct, že by mě úplně bezpředmětně zaujal. Scénář mi přišel takový nemastný, neslaný. Děj je poměrně jednoduchý, ale příliš toho nevysvětluje. Asi mě prostě zklamalo, že v tomto prvním snímku série nebyl Jason v typické hokejov... číst dál

Obchodník s hrůzou [1993]

Amras (») | 12. 6. | přečteno: 84× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5bodfjmziym2utzge5mi00odm3ltlhodqtodi3nmu0zdrim2rixkeyxkfqcgdeqxvymtqxnzmzndi-v1.jpgJelikož jsem nedávno četl Kingův román Nezbytné věci, byl jsem zvědavý na filmové zpracování. Adaptace jsou někdy horší, někdy lepší, ale stejně jsem toho názoru, že kniha je prostě kniha. Když je spisovatelské dílo skvěle napsáno (což konkrétně v případě Kinga je v podstatě vždy zárukou), při čtení pak knihu vnímám jako film. Lidská fantazie je úžasná. Z popisu se mi hezky zhmotní postavy a vlastně i jejich hlasy. Ale pokud je filmová verze zdařilá, i tak nějak podvědomě srovnávám knižní postavu s daným hercem. V tomto konkrétním případě chci zmínit úhlavního obchodníka Lelanda Gaunta. Byl... číst dál

La Llorona: Prokletá žena [2019]

Amras (») | 18. 4. | přečteno: 135× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/mv5bmtkxodk1mtm3nl5bml5banbnxkftztgwnduxnzg0nzm-v1-ux182-cr0-0-182-268-al.jpgByla to moje první předpremiéra v kině. Až mě překvapilo, kolik do sálu nakonec dorazilo lidí. Myslím si, že se jedná o jeden z mála snímků, kde prakticky stejné scény z traileru se objevily i v samotném filmu. Když je v něčem zapleten James Wan (byť jen producentsky), vím, že se bude jednat a kvalitní podívanou. Měl jsem ale prostě pocit, že to je natočené spíše pro mainstreamové diváky. Horor staví na lekačkách, někdy bohužel příliš čekaných. O legendě o Plačící ženě jsem předtím vůbec neslyšel. Nápad na hororový snímek to je ale zajímavý. Myslím si, že když se děj odehrává pár desítek le... číst dál

Řbitov zviřátek [2019]

Amras (») | 17. 4. | přečteno: 128× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/pet-sematary-ver4-xlg.jpgOd předminulého týdne byl můj Twitter plný různých "podcastů", "recenzí" a "so far one of the best horror". Někdy se stane, že tady máme premiéru dřív než v Americe. Tentokrát Churche ale viděli dřív tam. Musím říct, že nejsem příliš velkým zastáncem remaků. Většinou to totiž je tak, že tvůrci nového zpracování vidí jen úspěch a peníze. Pravda, někdy i remake kvalitou překoná předešlý díl, či se mu přinejmenším velmi přiblíží. Jindy je to spíš na škodu. číst dál

My [2019]

Amras (») | 29. 3. | přečteno: 113× | komentáře: 1, poslední: 2. 4.
filmy-zamysleni/images2.jpgAno! První důkaz, že letošek bude skvělý hororový rok. Us jsem měl vyhlédnuté již dlouho. Na Twitteru delší dobu kolovaly různé teasery a ukázky, a tak jsem se těšil o to víc. Jordan Peele mě překvapil svým předešlým snímkem Get Out. To sice ode mně nedostalo nejvyšší hodnocení, ale musím říct, že Peele za scénář dostal zaslouženého Oscara. Nedám dopustit na klasické horory s démony či zombie. Ale v poslední době se do popředí dostávají psychologické snímky, které jsou rovněž děsivé a mnohdy i strašidelnější, než ty s příšerami. A Jordan Peele je vskutku mistr ve vykreslování charakterů. Myslíte, že je to možné? Že ve skutečnosti máme stín, jakési naše druhé já, co ale neprožívá radostné chvíle a předvytváří svět, ve kterém žijeme? Je tu odkaz na Bibli (Jeremiáš 11:11): "A proto tak praví Hospodin: Hle, přivedu na ně neštěstí, kterému nebudou moci utéci. Tehdy budou volat ke mně, ale já je nevyslyším." číst dál

Critters [1986]

Amras (») | 21. 3. | přečteno: 103× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/images.jpgDlouho jsem to odkládal, ale zároveň se i na to těšil. Ze synopse jsem pochopil, že to bude v podobném stylu jako fenomenální Gremlins. No, hned ze začátku musím říct, že jsem byl trochu zklamán. Z filmu jsem cítil, že tvůrci zkoušeli navázat na úspěch již zmíněných Gremlinů. Jako potvůrky se critters povedly. Líbil se mi způsob jejich přesunu v koulích. Ale i tak mi to příběhově přišlo takové fádní a občas se mi tam zdála hluchá místa. Stopáž je sice tak akorát, ale musím hodnotit celkový dojem. Jak jsem se již asi někdy předtím zmiňoval, nemám rád spojení hororová komedie. Viděl jsem pár,... číst dál

Putovala jsem se Zombií [1943]

Amras (») | 1. 3. | přečteno: 124× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/i-walked-with-a-zombie-1943-a-g-9338326-8363143.jpgStaré filmy mají svou vlastní atmosféru. Některé jsou lepší, jiné horší, ale pokud vás třeba i před více jak sedmdesáti lety vytvořený horor dokáže vyděsit nebo znepokojit, je to známka toho, že se jedná o dobrý snímek. Tentokrát to na mě příliš nezapůsobilo. Film jsem měl vyhlídnutý již delší dobu, ale poněkud jsem na něj zapomněl. Již z názvu je patrné, že se tady blíže seznámíme s pojmem zombie. Je nutné si uvědomit, že dneska je vnímáme zcela jinak - zásluhou fenomenálního George A. Romera a jeho kultovního hororu Noc oživlých mrtvol z roku 1968. Jenže dříve to vůbec nebyly rozkládající... číst dál

Všechno nejhorší 2 [2019]

filmy-zamysleni/163049349-7f6408.jpgTentokrát píšu toto zamyšlení, když to mám nejvíc v paměti - rovnou cestou domů z kina (aspoň tedy úvodní část článku). Letošek bude opět dobrý rok na horory. Tím spíše, že mám již teď několik vybraných, které rozhodně chci vidět přímo v kině. Vždycky mě fascinovalo, jak film působí až magicky, když ho vidíte v sále na velkém plátně. A i když to třeba na konci ve výsledku může být totální katastrofa, takový ten úžasný pocit zůstává. Tak to aspoň mívám já. číst dál

Potomek [2019]

Amras (») | 13. 2. | přečteno: 130× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/163188494-091612.jpgPrvní letošní film viděný v kině. Při sledování jsme v kinosále byli čtyři, ačkoliv premiéra byla jen o pár dnů dříve. Vím, že jsem viděl trailer, který mě celkem zaujal, ale moc jsem si ho nepamatoval. Hned úvodní scéna byla působivá a vypadalo to na dobrý snímek. Musím říct, že horor, ve kterém jsou hlavní postavy děti, vždy bývají děsivé (viz např. Přichází satan! či Vymítač ďábla). Navíc Miles je abnormálně inteligenčně vyspělý a navštěvuje jakousi verzi Menzi pro děti. Jenže tam se teprve projeví, že není tak úplně nevinný. Ale film postupně ztrácí tempo a jsou tu občas taky hluchá mís... číst dál

Silent Night [2012]

Amras (») | 2. 2. | přečteno: 147× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/silent-night-final-poster.jpgHororů s vraždícím Santou jsem už viděl několik. Jeden z důvodů, proč jsem si právě tento snímek přidal na vánoční seznam, byl Malcolm McDowell. Toho jsem měl v hlavě zafixovaného díky roli Alexe v Mechanickém pomeranči nebo v remaku Halloweenu od Roba Zombieho. Trailer jsem zhlédl v rámci přípravy na čtvrtý díl Hororových Vánoc a zalíbil se mi vzhled Santy. Jenže to k vyhodnocení jako skvělého hororu nestačí. Opět u mě zvítězilo zklamání z celkového filmu. číst dál

Závan smrti [2007]

Amras (») | 20. 1. | přečteno: 149× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/wind-chill.jpgU některých filmů mi po zhlédnutí trvá poměrně dlouho, než je celkově ohodnotím. Jiné mají pro mě jasno již od prvních minut. No a pak jsou tu takové, u kterých na konci tak nějak vím hodnocení, ale pak o daném snímku začnu přemýšlet a mnohdy i prvotní názor změním. A podobné to právě bylo při sledování dalšího vánočního hororu Závan smrti. Ale tentokrát jsem po promyšlení dal původní, lehce nadprůměrné hodnocení. číst dál

Satan [2006]

Amras (») | 12. 1. | přečteno: 183× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/affichesheitan.jpgMusím říct, že hned od prvních minut snímku jsem si pomyslel, že to nebude stát za nic. Možná tím, že prostředí klubu mi je v podstatě cizí. Pak nesmyslné přeražení nosu, ale to k tomu očividně patří, ne? Nápad jet ke kamarádce do domu na venkově? Co může být lepšího? První setkání s Josephem je skvělé a zároveň i komicky znepokující (dojení koz). Poté již partička dorazí do dané vesnice. Obyvatelé jsou "typičtí vidláci". Kamarádi se přirozeně začnou v domě chovat jako doma... číst dál

Red Christmas [2016]

Amras (») | 8. 1. | přečteno: 179× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/red-christmas.jpgBizarní filmy můžou být unikátními skvosty či naprostými propadáky. Horůrek Red Christmas je něco mezi. Prostředí je poměrně příjemné - na Vánoce se sejde rodina v rodném domě takřka v pustině. Členové domácnosti se změnili a nefunguje to tak dobře jako před lety. Klid však ještě naruší neznámý návštěvník v kápi, kterého dobrosrdečná matka pozve dovnitř. Tolik asi k úvodu. číst dál

Better Watch Out [2016]

Amras (») | 4. 1. | přečteno: 148× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/v1-btsxmju5mjqxnztqoze3otiwozeymda7mjawmdsyota5.jpgTipů na vánočně laděné horory mám tady na blogu již poměrně mnoho, ale většinu jsem osobně ještě neviděl. Proto jsem se rozhodl, že postupně si budu tyto filmy odškrtávat. Na Better Watch Out jsem se již dlouho těšil. Odkládal jsem to. Ale neměl jsem vlastně důvod. číst dál

matka! [2017]

Amras (») | 17. 12. 2018 | přečteno: 170× | komentáře: 0
filmy-zamysleni/stazeny-soubor.jpegRežisér Darren Aronofsky si mě získal spektakularním a pro mě jednoznačně nejlepším a jedním z nejoblíbenějších filmů všech dob Requiem za sen. Líbí se mi u něj, že dovede naprosto precizně vystihnout psychologii postav (viz další jeho skvělý počin Černá labuť). Jenže potom jsem uviděl Pí. Ten film je pro mě naprosto neuchopitelný a přiznám se, že příliš složitý a nepochopil jsem ho. A navíc po aktuálně zhlédnutém snímku matka! jsem Aronofskeho  začal přirovnávat k tvorbě Davida Lynche. číst dál